kontramenad

Attila hun király sírjára bukkantak a tram-train nyomvonalán!

2019. július 13. - Pintér S. Ándor

Világraszóló régészeti felfedezések Hódmezővásárhelyen! A tram-train Andrássy úti szakaszának alapozása során napvilágot látott leletek gyökeresen megváltoztathatják saját városi őstörténetünkről és az egyetemes történelem egészéről alkotott képünket is.

A kivitelezés során legelőször Attila hun király rég elveszettnek hitt hármas koporsóját találták meg, vagyis szakították félbe egy munkagép kanalával:

„- Azt tudtam én, hogy itt kéne lennie, csak azt nem, hogy pontosan hun keressük.” – büszkélkedett portálunknak nem mindennapi eredményéről az ásatás és a kotrógép szakmai vezetője, Markó Lóránt útépítő munkás.

Habár a balesetben a felbecsülhetetlen értékű szarkofág szinte teljes egészében megsemmisült, Attila földi maradványai többé-kevésbé sértetlenek maradtak: a király újraélesztésével azóta a Hunvédkórház sürgősségi osztályán kísérleteznek.

A hun vezér sírja mellet az Andrássy út mélye más földtörténeti korokból származó leletekben is bővelkedik: az egyik legnagyobb kuriózumnak egy ezidáig ismeretlen fajhoz tartozó dínó csontváza számít, mely szintén a felmaratott útburkolat alól került elő. Az Emlékpont Múzeum paleontológusai elárulták, a Trainosaurus Rex névre keresztelt ősgyík még életében, a tram-trainhez hasonlóan szintén síneken közlekedhetett, fogazatából itélve pedig migránsokkal táplálkozhatott.

Felbecsülhetetlen történelmi jelentőségű az a kiásott féltégla is, mely kis híján építési törmelékként végezte:

„- Első ránézésre olyan volt, mint bármelyik másik tégla, én azonban egyből tudtam, hogy ez csakis Márki-Zay mecsetének alapköve lehet!” – kommentálta diadalittasan váratlan felfedezését a tavalyi választási kampányát flashbackelő Hegedűs Zoltán.

Habár a leletegyüttest e három darabja miatt már most is világszenzációként emlegetik, a vásárhelyiek számára a legérdekesebb talán mégis az a hibátlan állapotban megtalált középkori kódex, mely akár teljesen újraírhatja városunk ismert történelmét:

„- Ezt én is alig akartam elhinni, de minden jel arra mutat, hogy Vásárhelyen már 800 évvel ezelőtt is létezett FIDESZ-frakció: az ő nevükhöz fűzödött többek között az 1241-ben megszavazott Tatárjárható Vásárhely Program is. De eleink még arra a kérdésre is tudták a választ, hogy miért nő a fű városunkban: szerintük azért, mert nyilvánvalóan nem férfi...” – magyarázta ősi tudásától megrészegülten a kötet lefordításával megbízott Cseri Tamás könyvtáros.

Mivel azonban az előásott leletek száma is napról napra nő, így a vásárhelyieknek természetesen a tram-train-vonal átadásának csúszásával is számolniuk kell: Lázár János szerint, ha minden jól megy, akkor a kivitelező a munkálatokkal akár már 2028 őszére is elkészülhet.

A bejegyzés trackback címe:

https://kontramenad.blog.hu/api/trackback/id/tr3614945200

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása