kontramenad

Tombol az olasz szennyvíziszap Vásárhelyen

2019. augusztus 16. - Pintér S. Ándor

„- Súlyos genetikai mutációkat okoz a lakosság körében a közelmúltban Vásárhelyre szállított 12000 tonna radioaktív olasz szennyvíziszap.” – hívta fel a várost sújtó katasztrófára szerkesztőségünk figyelmét a háromlábú Walterné Böngyik Terézia. A Kontramenad több orvosi esetnek is utánajárt, oknyomozó riportunk következik.  

A bejelentés nem volt alaptalan, a városban eluralkodott állapotok szemlátomást sem mindennapiak:

„- Nézd Anyu, én vagyok a Pókember!” – lelkendezett a népkerti játszótér mászókájára mind a nyolc karjával felkapaszkodó ötéves Karcsika, viszont örömében édesanyja már egyáltalán nem osztozott.
„- Már az első szava is az volt, jóval az iszap behozatala előtt, hogy Soros, most meg ez…mi lesz így a kisfiamból, ha felnő? Én ezt egyszerűen nem vagyok képes elfogadni!” – csóválta mindkét fejét a megtört anyuka, kinek esete nem egyedi: a vásárhelyi helyzet súlyosságát jól mutatja, hogy a hogylétükről megkérdezett import-iszapfertőzött lakosok többsége már csak olaszul tudott válaszolni munkatársunknak, akit a riportalanyok természetesen spagettivel és pizzával is többször megkínáltak.

Az olasz kultúra kóros terjedésén és az extra végtagok növekedésén kívül azonban vannak, akiket az olasz iszapfertőzés még ennél is súlyosabban érint: ilyen kirívó eset a helyi FIDESZ-frakcióé is, melynek tagjait a szennyvíziszap radioaktív sugárzása rendhagyó módon növényekké változtatta. 

„- Hát, lehettem volna valami torzszülött is akár, de megúsztam ennyivel. Jó a napon lenni.” – örvendezett az immár orchideaként élő Fekete Ferenc, aki a muskátlivá változott Kecskeméti Ritával együtt még a szerencsésebb képviselők közé tartozik.

„- Amikor reggel a tükörbe néztem és megláttam magam, menten földbe gyökerezett a lábam. Ráadásul pont a választások előtt történt mindez, a vásárhelyiek remélem azért nem gondolnak majd gaz embernek.” – adott hangot kétségbeesésének az egyik napról a másikra disznóparéjjá alakult Grezsa István, aki a növényi lét nehézségeit megtapasztalva elhatározta: polgármesterjelölti programját csalánvédelmi akciótervvel is kiegészíti.

De van a testületben olyan is, aki már túltette magát a kezdeti nehézségeken és új életet kezdett:

„- Eleinte nagyon frusztrált, hogy a Promenad és a Vásárhely24 olvasói gyomnak néztek és folyton engem fényképeztek az utcán, de a hírnévhez szerintem viszonylag hamar hozzá tudtam szokni.” – mesélte portálunknak Cseri Tamás, aki újabban egy égigérő paszuly.

A dokumentált esetek alapján elmondható tehát, hogy az iszapszennyezés minden vásárhelyit érintő közegészségügyi kockázatot jelent. Szerkesztőségünk ennak kapcsán az Erzsébet Kórház illetékeseit is felkereste: arra voltunk kíváncsiak, mit tehet az intézmény az olasz iszap káros hatásainak megszüntetése és mérséklése terén. Kallai Árpád a Kontramenadnak adott válaszában elmondta: szerinte a hulladék radiokativitása  az októberi választás után nagy valószínűséggel megszűnik majd, de a nagyon sürgős eseteket addig is a tram-trainnel szállítják át a szegedi klinikára.

A bejegyzés trackback címe:

https://kontramenad.blog.hu/api/trackback/id/tr9015012826

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása